Circumferința craniană la naștere nu influențează performanțele cognitive (studiu)
Actualizat la 30-05-2017, 69 vizualizări
Un studiu recent publicat în Jurnalul Britanic de Nutriție a analizat asocierea dintre circumferința craniană la naștere, la 4 ani și la 10 ani și performanțele cognitice la vârsta de 7 ani.
La studiu au participat copii ai căror mame au beneficiat pe durata sarcinii de suplimente cu ulei de pește, de acid folic sau de suplimente placebo.
Circumferința craniană este utilizată ca indicator al dimensiunii creierului, corelat cu neurodezvoltarea la bebeluși și copii. Procesul de dezvoltare a creierului continuă pe durata copilăriei și se finalizează la începutul perioadei adulte.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 74 copii. În cadrul cercetării a fost monitorizată circumferința craniană la naștere și ulterior la vârsta de 4, respectiv 10 ani. La vârsta de 7 ani, copiii au fost supuși unor investigații pentru analiza performanțelor cognitive conform indicelui vitezei de procesare. Copiii au fost divizați în mai multe grupuri, pe baza suplimentelor de care au beneficiat mamele pe durata sarcinii (ulei de pește, acid folic sau placebo).
Studiul arată că suplimentele nutritive nu au efecte semnificative asupra circumferinței craniului și asupra dezvoltării cognitive. Măsurătorile de la vârsta de 4 ani prezintă cea mai puternică asociere între circumferința craniului, dimensiunea creierului și performanțele cognitive măsurate la 7 ani. Astfel, cercetarea sugerează și că circumferința craniană la vârsta de 4 ani este cel mai bun indicator al volumului creierului și performanțelor cognitive în copilăria viitoare. Cu toate acestea, creierul suferă modifcări în primii 4 ani de viață și în funcție de factorii genetici și factori postnatali ca sănătatea, nutriția, mai mult decât suplimentele de care a beneficiat mama.
Limitările studiului stau în grupul limitat de participanți și în lipsa controlului factorilor postnatali ca stilul de viață și alimentația copilului.
Sursa: Medical News Bulletin
La studiu au participat copii ai căror mame au beneficiat pe durata sarcinii de suplimente cu ulei de pește, de acid folic sau de suplimente placebo.
Circumferința craniană este utilizată ca indicator al dimensiunii creierului, corelat cu neurodezvoltarea la bebeluși și copii. Procesul de dezvoltare a creierului continuă pe durata copilăriei și se finalizează la începutul perioadei adulte.
Mai multe despre circumferința craniană sau perimetrul cranian în primul an de viață, aici.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 74 copii. În cadrul cercetării a fost monitorizată circumferința craniană la naștere și ulterior la vârsta de 4, respectiv 10 ani. La vârsta de 7 ani, copiii au fost supuși unor investigații pentru analiza performanțelor cognitive conform indicelui vitezei de procesare. Copiii au fost divizați în mai multe grupuri, pe baza suplimentelor de care au beneficiat mamele pe durata sarcinii (ulei de pește, acid folic sau placebo).
Studiul arată că suplimentele nutritive nu au efecte semnificative asupra circumferinței craniului și asupra dezvoltării cognitive. Măsurătorile de la vârsta de 4 ani prezintă cea mai puternică asociere între circumferința craniului, dimensiunea creierului și performanțele cognitive măsurate la 7 ani. Astfel, cercetarea sugerează și că circumferința craniană la vârsta de 4 ani este cel mai bun indicator al volumului creierului și performanțelor cognitive în copilăria viitoare. Cu toate acestea, creierul suferă modifcări în primii 4 ani de viață și în funcție de factorii genetici și factori postnatali ca sănătatea, nutriția, mai mult decât suplimentele de care a beneficiat mama.
Limitările studiului stau în grupul limitat de participanți și în lipsa controlului factorilor postnatali ca stilul de viață și alimentația copilului.
Citiți pe larg mai multe informații despre:
Sursa: Medical News Bulletin
Bibliografie:
Low Head Circumference at Birth? No Correlation with Future Intellect, link: https://www.medicalnewsbulletin.com/low-head-circumference-at-birth-no-correlation-future-intellect/Alte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
