Un studiu recent investighează impactul diversificării alimentației asupra microbiomului și a creșterii copiilor
Actualizat la 16-02-2023, 67 vizualizări
Alimentele complementare (alimente semi-solide și ulterior solide, introduse în dieta unui copil după vârsta de șase luni) pe bază de lapte sunt mai benefice pentru dezvoltarea microbiotei intestinale sănătoase a bebelușilor, comparativ cu alimentele complementare pe bază de carne, indică un studiu recent. Rezultatele nu au evidențiat diferențe în ceea ce privește dezvoltarea normală a copiilor, care să fie influențată de tipul alimentelor complementare consumate.
Studiul, publicat în jurnalul Frontiers in Nutrition, a implicat 64 de copii cu vârste cuprinse între 5 și 12 luni din cinci centre de sănătate din Mexic. Cercetătorii au testat diversificarea cu două tipuri de alimente: pe bază de carne și pe bază de lactate. În acest sens, bebelușii incluși în studiu au fost grupați să primească fie alimente complementare pe bază de carne, fie pe bază de lapte. Fiecare copil dintre cei care au participat la studiu au primit alimentele respective timp de 12 săptămâni.
Rezultatele studiului au arătat că nu există diferențe semnificative între cele două grupuri în ceea ce privește creșterea și dezvoltarea, dar există diferențe semnificative în microbiota intestinală. Astfel, copiii care au primit alimente complementare pe bază de lactate au prezentat o creștere semnificativă a bacteriilor benefice, cum ar fi Bifidobacterium și Lactobacillus, în timp ce copiii care au primit alimente complementare pe bază de carne au prezentat o creștere semnificativă a bacteriilor potențial nocive, cum ar fi Escherichia coli.
Rezultatele sugerează că alimentele complementare pe bază de lapte ar putea fi mai benefice pentru dezvoltarea microbiotei intestinale sănătoase la copii decât cele pe bază de carne. Studiul subliniază importanța alegerii alimentelor complementare adecvate pentru a asigura o dezvoltare sănătoasă a copiilor.
sursa: News Medical
foto: Lopolo / Shutterstock
Studiul, publicat în jurnalul Frontiers in Nutrition, a implicat 64 de copii cu vârste cuprinse între 5 și 12 luni din cinci centre de sănătate din Mexic. Cercetătorii au testat diversificarea cu două tipuri de alimente: pe bază de carne și pe bază de lactate. În acest sens, bebelușii incluși în studiu au fost grupați să primească fie alimente complementare pe bază de carne, fie pe bază de lapte. Fiecare copil dintre cei care au participat la studiu au primit alimentele respective timp de 12 săptămâni.
Rezultatele studiului au arătat că nu există diferențe semnificative între cele două grupuri în ceea ce privește creșterea și dezvoltarea, dar există diferențe semnificative în microbiota intestinală. Astfel, copiii care au primit alimente complementare pe bază de lactate au prezentat o creștere semnificativă a bacteriilor benefice, cum ar fi Bifidobacterium și Lactobacillus, în timp ce copiii care au primit alimente complementare pe bază de carne au prezentat o creștere semnificativă a bacteriilor potențial nocive, cum ar fi Escherichia coli.
Rezultatele sugerează că alimentele complementare pe bază de lapte ar putea fi mai benefice pentru dezvoltarea microbiotei intestinale sănătoase la copii decât cele pe bază de carne. Studiul subliniază importanța alegerii alimentelor complementare adecvate pentru a asigura o dezvoltare sănătoasă a copiilor.
sursa: News Medical
foto: Lopolo / Shutterstock
Bibliografie:
Research examines whether meat or dairy-based complementary foods affect gut microbiota and growth, link: https://www.news-medical.net/news/20230214/Research-examines-whether-meat-or-dairy-based-complementary-foods-affect-gut-microbiota-and-growth.aspxAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
