Un nou program îi ajută pe copiii mici să capete autocontrol și obiceiuri alimentare sănătoase
Autor: Camelia Airinei, senior editor | Actualizat la 02-10-2023, 66 vizualizări
Programul „Recipe 4 Success” reprezintă o inițiativă inovatoare care își propune să îmbunătățească atât abilitățile de autocontrol ale copiilor mici, cât și obiceiurile lor alimentare sănătoase. Dezvoltat și testat riguros de cercetători de la Universitatea din Wisconsin-Madison și Pennsylvania State University, programul a fost implementat în cadrul programului de vizite la domiciliu Early Head Start, destinat familiilor tinere aflate în sărăcie.
Studiul, publicat în revista Child Development, a inclus 242 de familii, cu o diversitate etnică și socio-economică semnificativă. Participanții au fost supuși unui experiment controlat randomizat, în care unele familii au primit lecții de gătit ca parte a vizitelor lor regulate de la Early Head Start, în timp ce altele au continuat să primească vizitele standard. Programul a constat în lecții de preparare a alimentelor bine structurate și secvențiate, care au oferit numeroase oportunități pentru părinți de a-și îndruma copiii în dezvoltarea abilităților de autocontrol și de a adopta practici parentale responsabile în ceea ce privește alimentația.
Rezultatele au arătat că părinții care au participat la programul „Recipe 4 Success” au fost mai angajați și mai receptivi în interacțiunile cu copiii lor, oferind un suport mai bun pentru învățarea de noi abilități. Mai mult, copiii au arătat îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește autocontrolul, atenția și conformitatea. De asemenea, aceștia au fost mai dispuși să continue să ajute la prepararea și consumul de alimente sănătoase acasă.
Cu toate acestea, studiul recunoaște anumite limitări, cum ar fi excluderea familiilor latino care vorbesc doar spaniolă și incapacitatea de a identifica exact ce componente ale programului au contribuit la schimbările observate la părinți și copii.
În concluzie, „Recipe 4 Success” reprezintă o modalitate eficientă din punct de vedere al costurilor de a maximiza impactul vizitelor la domiciliu și demonstrează cum curricula bine proiectate și testate pot ajuta la maximizarea eficacității serviciilor umane. Programul nu doar că încurajează dezvoltarea abilităților de autocontrol și a obiceiurilor alimentare sănătoase la copii, dar transformă și activitățile zilnice, cum ar fi gătitul, în momente educative și de calitate petrecute împreună cu copiii.
sursa: News Medical
Studiul, publicat în revista Child Development, a inclus 242 de familii, cu o diversitate etnică și socio-economică semnificativă. Participanții au fost supuși unui experiment controlat randomizat, în care unele familii au primit lecții de gătit ca parte a vizitelor lor regulate de la Early Head Start, în timp ce altele au continuat să primească vizitele standard. Programul a constat în lecții de preparare a alimentelor bine structurate și secvențiate, care au oferit numeroase oportunități pentru părinți de a-și îndruma copiii în dezvoltarea abilităților de autocontrol și de a adopta practici parentale responsabile în ceea ce privește alimentația.
Rezultatele au arătat că părinții care au participat la programul „Recipe 4 Success” au fost mai angajați și mai receptivi în interacțiunile cu copiii lor, oferind un suport mai bun pentru învățarea de noi abilități. Mai mult, copiii au arătat îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește autocontrolul, atenția și conformitatea. De asemenea, aceștia au fost mai dispuși să continue să ajute la prepararea și consumul de alimente sănătoase acasă.
Cu toate acestea, studiul recunoaște anumite limitări, cum ar fi excluderea familiilor latino care vorbesc doar spaniolă și incapacitatea de a identifica exact ce componente ale programului au contribuit la schimbările observate la părinți și copii.
În concluzie, „Recipe 4 Success” reprezintă o modalitate eficientă din punct de vedere al costurilor de a maximiza impactul vizitelor la domiciliu și demonstrează cum curricula bine proiectate și testate pot ajuta la maximizarea eficacității serviciilor umane. Programul nu doar că încurajează dezvoltarea abilităților de autocontrol și a obiceiurilor alimentare sănătoase la copii, dar transformă și activitățile zilnice, cum ar fi gătitul, în momente educative și de calitate petrecute împreună cu copiii.
sursa: News Medical
Bibliografie:
New program helps toddlers develop self-control and healthy eating habits, link: https://www.news-medical.net/news/20230928/New-program-helps-toddlers-develop-self-control-and-healthy-eating-habits.aspxAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
