Suplimentarea cu vitamine și minerale ar putea reduce comportamentul agresiv la copii
Autor: Camelia Airinei, senior editor | Actualizat la 12-04-2023, 66 vizualizări
O revizuire sistematică publicată în revista Aggression and Violent Behavior a investigat eficacitatea suplimentelor nutritive în reducerea agresivității excesive la copii și adolescenți.
Comportamentele agresive la tineri pot afecta mai multe aspecte ale vieții, iar agresivitatea pe termen lung poate duce la tulburări psihice.
Agenții neurochimici influențează comportamentul agresiv, iar intervențiile psihosociale sunt prima linie de tratament pentru gestionarea comportamentelor agresive. Cu toate acestea, aportul adecvat atât de macronutrienți, cât și de micronutrienți este esențial pentru dezvoltarea și funcționarea optimă a sistemului nervos.
Revizuirea sistematică a analizat 22 de studii, care investighează rolul suplimentelor nutritive în gestionarea comportamentelor agresive la tineri. Studiile s-au concentrat în primul rând pe efectul suplimentelor nutriționale în controlul comportamentelor violente sau hetero-agresive. Șapte studii au raportat efecte benefice ale suplimentelor nutriționale asupra comportamentelor agresive, în timp ce opt studii nu au raportat beneficii semnificative, iar șapte au raportat efecte mixte. Șase studii au raportat eficacitatea în reducerea depresiei, îmbunătățirea calității vieții, creșterea funcționării familiei și sociale și în gestionarea deficitelor de atenție, a simptomelor tulburării din spectrul autist și a hiperactivitatii. Reacții adverse de intensitate ușoară sau moderată au fost raportate la o mică parte a participanților la șapte din cele douăsprezece studii care au monitorizat efectele secundare.
În timp ce suplimentele de vitamine și minerale cu gamă largă pot avea efecte benefice în reducerea hetero-agresiunii excesive la copii și adolescenți, revizuirea indică faptul că dovezile disponibile privind eficacitatea suplimentelor cu un singur nutrient sunt neconcludente și calitatea și cantitatea dovezilor privind suplimentele nutriționale este scăzut. Studiile viitoare ar trebui să se concentreze atât pe obiceiurile alimentare, cât și pe suplimentele nutriționale pentru rezultate mai concludente.
sursa: News Medical
foto: KonstantinChristian / Shutterstock
Comportamentele agresive la tineri pot afecta mai multe aspecte ale vieții, iar agresivitatea pe termen lung poate duce la tulburări psihice.
Agenții neurochimici influențează comportamentul agresiv, iar intervențiile psihosociale sunt prima linie de tratament pentru gestionarea comportamentelor agresive. Cu toate acestea, aportul adecvat atât de macronutrienți, cât și de micronutrienți este esențial pentru dezvoltarea și funcționarea optimă a sistemului nervos.
Revizuirea sistematică a analizat 22 de studii, care investighează rolul suplimentelor nutritive în gestionarea comportamentelor agresive la tineri. Studiile s-au concentrat în primul rând pe efectul suplimentelor nutriționale în controlul comportamentelor violente sau hetero-agresive. Șapte studii au raportat efecte benefice ale suplimentelor nutriționale asupra comportamentelor agresive, în timp ce opt studii nu au raportat beneficii semnificative, iar șapte au raportat efecte mixte. Șase studii au raportat eficacitatea în reducerea depresiei, îmbunătățirea calității vieții, creșterea funcționării familiei și sociale și în gestionarea deficitelor de atenție, a simptomelor tulburării din spectrul autist și a hiperactivitatii. Reacții adverse de intensitate ușoară sau moderată au fost raportate la o mică parte a participanților la șapte din cele douăsprezece studii care au monitorizat efectele secundare.
În timp ce suplimentele de vitamine și minerale cu gamă largă pot avea efecte benefice în reducerea hetero-agresiunii excesive la copii și adolescenți, revizuirea indică faptul că dovezile disponibile privind eficacitatea suplimentelor cu un singur nutrient sunt neconcludente și calitatea și cantitatea dovezilor privind suplimentele nutriționale este scăzut. Studiile viitoare ar trebui să se concentreze atât pe obiceiurile alimentare, cât și pe suplimentele nutriționale pentru rezultate mai concludente.
sursa: News Medical
foto: KonstantinChristian / Shutterstock
Bibliografie:
Vitamin and mineral supplements may help reduce aggressive behaviors in children and youth, link: https://www.news-medical.net/news/20230411/Vitamin-and-mineral-supplements-may-help-reduce-aggressive-behaviors-in-children-and-youth.aspxAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
