Probioticele stimulează sănătatea intestinală a bebelușilor născuți prematur
Consumul de lapte cu conținut ridicat de probiotice reduce șansele de apariție a unor infecții ale intestinului la bebeluși, potrivit unei cercetări conduse de oamenii de știință de la Spitalele de la Universitatea Norfolk și Norwich (NNUH), în colaborare cu cercetători de la Universitatea din Anglia de Est.
Cercetarea actuală arată că prin introducerea probioticelor de rutină în unitățile de terapie intensivă pentru nou-născuți poate fi scăzut drastic numărul de cazuri de enterocolită necrotizantă și de sepsis, două dintre condițiile medicale care pun în pericol viața nou-născuților.
Cercetătorii au analizat rezultatele obținute de la peste o mie de bebeluși internați la Unitatea de Terapie Intensivă Neonatală a NNUH. Din anul 2013, Spitalele de la Universitatea Norfolk și Norwich au introdus dozarea probioticelor zilnice pentru bebelușii de la Unitatea de Terapie Intensivă, pe fondul dovezilor în creștere că probioticele din lapte ar putea reduce cazurile de inflamație intestinală (enterocolită necrotizantă). În cadrul spitalelor din Norfolk, rata bebelușilor născuți prematur diagnosticați cu enterocolită necrotizantă a fost, înainte de introducerea laptelui cu probiotice, de 7,5%. În același timp, numărul cazurilor de sepsis a fost de 22,6%. Din anul 2013, odată cu introducerea laptelui dozat cu probiotice lactobacillus și bifidobacterium, rata îmbolnăvirilor cu enterocolită necrotizantă a scăzut la 3,1%, iar rata sepsisului la 11,5%.
Enterocolita necrotizantă este considerată cea mai comună și mai gravă afecțiune intestinală care poate afecta copiii nou-născuți. Diagnosticată frecvent la bebelușii născuți prematur, enterocolita necrotizantă pune în pericol viața, în lipsa unui tratament adecvat. Vulnerabilitatea crescută a bebelușilor nou-născuți în fața agenților care pot determina apariția infecțiilor intestinului ar putea scădea semnificativ, dacă cei mici ar căpăta încă din primele zile de viață bacteriile potrivite. Lucrarea publicată în Archives of Disease in Childhood evidențiază modul în care modularea microbiotei intestinale a bebelușilor prematuri cu bacterii benefice poate duce la îmbunătățiri ale rezultatelor pentru sănătate.
sursa: Science Daily
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
