Predictori biopsihosociali ai creșterii rapide în greutate de la naștere până la 6 luni
Autor: Camelia Airinei, senior editor | Actualizat la 30-10-2024, 67 vizualizări
Un studiu al Universității din Carolina de Nord la Greensboro (UNCG) a urmărit 299 de femei și copiii lor de la sarcină până la vârsta de doi ani, analizând factori psihologici, biologici și sociali în contextul creșterii rapide în greutate a sugarilor. Cercetătorii au descoperit că practicile de hrănire asociate cu obezitatea, denumite practici obezogene, sunt puternic corelate cu creșterea rapidă în greutate a bebelușilor.
Exemple de astfel de practici includ hrănirea copilului în timp ce se uită la televizor, alimentația cu lapte praf și adăugarea de alimente suplimentare în biberon. Studiul evidențiază că ceea ce și cum părinții își hrănesc copiii în primele șase luni de viață are implicații majore pentru riscul de obezitate. De asemenea, mamele care au experimentat un nivel mai ridicat de stres în perioada prenatală sunt mai predispuse să adopte aceste practici nesănătoase.
Contrar așteptărilor, riscul psihobiologic al sugarilor nu a fost semnificativ asociat cu creșterea rapidă în greutate atunci când au fost luate în considerare practicile de hrănire. Acest lucru subliniază importanța modului în care părinții își hrănesc copiii și necesitatea de a înțelege barierele cu care se confruntă familiile în adoptarea unor practici alimentare sănătoase.
Deși alăptarea este recomandată pentru a reduce riscul de obezitate, nu toate mamele au această opțiune din cauza constrângerilor de timp, a limitărilor fizice sau a altor bariere sistemice. Cercetătorii sugerează că părinții care folosesc biberonul pot preveni creșterea excesivă în greutate fiind atenți la semnele de sațietate ale copilului, evitând distragerile precum televizorul, nu adăugând alimente suplimentare în biberon și evitând utilizarea biberonului pentru a calma un copil care nu este flămând.
Acest studiu face parte din programul de cercetare iGrow, finanțat de NIH, care își propune să înțeleagă riscul de obezitate la copii prin monitorizarea dezvoltării biologice și sociale de la naștere până la vârsta de cinci ani. Rezultatele subliniază impactul semnificativ al practicilor de hrănire în primele luni de viață asupra riscului de obezitate și oferă îndrumări pentru părinți în promovarea unor obiceiuri alimentare sănătoase.
sursa: News Medical
Exemple de astfel de practici includ hrănirea copilului în timp ce se uită la televizor, alimentația cu lapte praf și adăugarea de alimente suplimentare în biberon. Studiul evidențiază că ceea ce și cum părinții își hrănesc copiii în primele șase luni de viață are implicații majore pentru riscul de obezitate. De asemenea, mamele care au experimentat un nivel mai ridicat de stres în perioada prenatală sunt mai predispuse să adopte aceste practici nesănătoase.
Contrar așteptărilor, riscul psihobiologic al sugarilor nu a fost semnificativ asociat cu creșterea rapidă în greutate atunci când au fost luate în considerare practicile de hrănire. Acest lucru subliniază importanța modului în care părinții își hrănesc copiii și necesitatea de a înțelege barierele cu care se confruntă familiile în adoptarea unor practici alimentare sănătoase.
Deși alăptarea este recomandată pentru a reduce riscul de obezitate, nu toate mamele au această opțiune din cauza constrângerilor de timp, a limitărilor fizice sau a altor bariere sistemice. Cercetătorii sugerează că părinții care folosesc biberonul pot preveni creșterea excesivă în greutate fiind atenți la semnele de sațietate ale copilului, evitând distragerile precum televizorul, nu adăugând alimente suplimentare în biberon și evitând utilizarea biberonului pentru a calma un copil care nu este flămând.
Acest studiu face parte din programul de cercetare iGrow, finanțat de NIH, care își propune să înțeleagă riscul de obezitate la copii prin monitorizarea dezvoltării biologice și sociale de la naștere până la vârsta de cinci ani. Rezultatele subliniază impactul semnificativ al practicilor de hrănire în primele luni de viață asupra riscului de obezitate și oferă îndrumări pentru părinți în promovarea unor obiceiuri alimentare sănătoase.
sursa: News Medical
Bibliografie:
UNCG study links feeding practices to rapid infant weight gain, link: https://www.news-medical.net/news/20241024/UNCG-study-links-feeding-practices-to-rapid-infant-weight-gain.aspxAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
