Introducerea precoce a produselor alergene în alimentația copilului poate reduce riscul de sensibilizare
Actualizat la 19-05-2016, 101 vizualizări
Copiii a căror regim alimentar include produse din lapte de vacă, ouă sau arahide înainte de vârsta de 1 an pot prezenta un risc mai mic de sensibilizare la alimentele corespunzătoare, conform unui studiu recent prezentat în cadrul Conferinței Internaționale a Societății Americane Toracice 2016.
Studiul a fost unul de amploare, denumit CHILD (The Canadian Healthy Infant Longitudinal Development Study), fiind realizat în cadrul Departamentului de Medicină de la Universitatea McMaster din Canada. Este considerat primul de acest gen, care își propune determinarea efectelor introducerii precoce a unor produse cum ar fi laptele de vacă, ouăle sau arahidele în alimentația copiilor, mai exact asupra creșterii riscului de apariție a alergiilor la o anumită vârstă.
Studiul a inclus date de la 1.421 copii. În cazul acestora, majoritatea părinților au introdus produse din lapte de vacă, care includeau formule de lapte praf, înainte de vârsta de 1 an: 48% în perioada 0-6 luni, 48% în perioada 7-12 luni și 4% după 12 luni. Majoritatea părinților au întârziat însă introducerea arahidelor: 6% la 0-6 luni, 76% la 7-12 luni și 19% după 12 luni.
Implicațiile clinice are rezultatelor sunt că introducerea alimentelor alergene (ouă, produse din lapte de vacă, arahide) înainte de vârsta de 1 an ar trebui încurajate, fiind mai benefice decât evitarea lor pentru reducerea riscului de sensibilizate. Sensibilizarea nu este același lucru cu alergia, însă poate fi o etapă în declanșarea alergiei.
Rezultatele studiului CHILD aduc un element de noutate privind efectele întârzierii introducerii unor alimente la vârste mai mici pentru prevenirea apariției alergiilor.
Sursa: Medical Xpress
Studiul a fost unul de amploare, denumit CHILD (The Canadian Healthy Infant Longitudinal Development Study), fiind realizat în cadrul Departamentului de Medicină de la Universitatea McMaster din Canada. Este considerat primul de acest gen, care își propune determinarea efectelor introducerii precoce a unor produse cum ar fi laptele de vacă, ouăle sau arahidele în alimentația copiilor, mai exact asupra creșterii riscului de apariție a alergiilor la o anumită vârstă.
Studiul a inclus date de la 1.421 copii. În cazul acestora, majoritatea părinților au introdus produse din lapte de vacă, care includeau formule de lapte praf, înainte de vârsta de 1 an: 48% în perioada 0-6 luni, 48% în perioada 7-12 luni și 4% după 12 luni. Majoritatea părinților au întârziat însă introducerea arahidelor: 6% la 0-6 luni, 76% la 7-12 luni și 19% după 12 luni.
Implicațiile clinice are rezultatelor sunt că introducerea alimentelor alergene (ouă, produse din lapte de vacă, arahide) înainte de vârsta de 1 an ar trebui încurajate, fiind mai benefice decât evitarea lor pentru reducerea riscului de sensibilizate. Sensibilizarea nu este același lucru cu alergia, însă poate fi o etapă în declanșarea alergiei.
Rezultatele studiului CHILD aduc un element de noutate privind efectele întârzierii introducerii unor alimente la vârste mai mici pentru prevenirea apariției alergiilor.
Sursa: Medical Xpress
Bibliografie:
Early introduction of allergenic foods reduces risk of food sensitization, link: https://medicalxpress.com/news/2016-05-early-introduction-allergenic-foods-food.htmlAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
