Hrănirea sănătoasă a copiilor încă din primii ani de viața este esențială pentru a reduce riscul de obezitate mai târziu în viață
Actualizat la 04-06-2021, 68 vizualizări
Instruirea lucrătorilor din domeniul sănătății pentru promovarea practicilor de hrănire sănătoasă a sugarilor poate determina consumul, de către copii, a unor cantități mai mici de grăsimi și carbohidrați în perioada de creștere, la 3 și 6 ani, arată un studiu randomizat realizat de cercetători de la Universitatea Columbia. „Primul an de viață după naștere este o fereastră critică pentru stabilirea unor obiceiuri care vor influența tiparele de sănătate de-a lungul vieții", a declarat autorul studiului, Caroline N. Sangalli.
Cercetătorii au efectuat studiul randomizat în Porto Alegre, Brazilia, în 31 de centre care oferă servicii de îngrijire primară pentru sugari și alte servicii de îngrijire primară familiilor cu venituri mici. Intervenția a constat într-un program de instruire pentru creșterea cunoștințelor lucrătorilor din domeniul asistenței medicale primare, centrat pe „Zece pași pentru hrănirea sănătoasă a copiilor brazilieni de la naștere până la vârsta de doi ani”, ghidul dietetic brazilian.
Toate familiile au fost informate despre alimentele complementare care nu ar trebui oferite copiilor cu vârsta sub 2 ani (de exemplu, prăjituri, gustări, băuturi răcoritoare și dulciuri) prin afișe în sălile de așteptare. Intervievatorii instruiți au măsurat creșterea copiilor și alte rezultate la vârste de 6 luni, 12 luni, 3 ani și 6 ani la vizitele ulterioare la domiciliu. De asemenea, au fost înregistrate detalii despre tipurile de alimente, cantitățile și metodele de preparare.
Aportul de energie la toate vârstele a fost mai mic în grupul de intervenție comparativ cu grupul de control, cu o diferență semnificativă statistic la vârsta de trei ani. De asemenea, la vârsta de trei ani, copiii din grupul de intervenție au avut un consum mai mic de carbohidrați și grăsimi totale decât grupul de control și la vârsta de șase ani au acumulat mai puțină grăsime corporală, măsurată printr-o circumferință mai mică a taliei și cu pliuri mai subțiri ale pielii.
„Cel mai surprinzător a fost faptul că mamele din studiul nostru randomizat au oferit alimente ultra-procesate, cu un conținut ridicat de zahăr și grăsimi, încă de la vârsta de 6 luni”, a spus autorul co-senior Marcia Vitolo, absolvent în pediatrie la Universitatea Federală din Porto Alegre. „Acest comportament poate fi explicat de influențele culturale și de comercializarea puternică a alimentelor procesate pentru copii, care continuă la nivel global”.
sursa: Science Daily
Cercetătorii au efectuat studiul randomizat în Porto Alegre, Brazilia, în 31 de centre care oferă servicii de îngrijire primară pentru sugari și alte servicii de îngrijire primară familiilor cu venituri mici. Intervenția a constat într-un program de instruire pentru creșterea cunoștințelor lucrătorilor din domeniul asistenței medicale primare, centrat pe „Zece pași pentru hrănirea sănătoasă a copiilor brazilieni de la naștere până la vârsta de doi ani”, ghidul dietetic brazilian.
Toate familiile au fost informate despre alimentele complementare care nu ar trebui oferite copiilor cu vârsta sub 2 ani (de exemplu, prăjituri, gustări, băuturi răcoritoare și dulciuri) prin afișe în sălile de așteptare. Intervievatorii instruiți au măsurat creșterea copiilor și alte rezultate la vârste de 6 luni, 12 luni, 3 ani și 6 ani la vizitele ulterioare la domiciliu. De asemenea, au fost înregistrate detalii despre tipurile de alimente, cantitățile și metodele de preparare.
Aportul de energie la toate vârstele a fost mai mic în grupul de intervenție comparativ cu grupul de control, cu o diferență semnificativă statistic la vârsta de trei ani. De asemenea, la vârsta de trei ani, copiii din grupul de intervenție au avut un consum mai mic de carbohidrați și grăsimi totale decât grupul de control și la vârsta de șase ani au acumulat mai puțină grăsime corporală, măsurată printr-o circumferință mai mică a taliei și cu pliuri mai subțiri ale pielii.
„Cel mai surprinzător a fost faptul că mamele din studiul nostru randomizat au oferit alimente ultra-procesate, cu un conținut ridicat de zahăr și grăsimi, încă de la vârsta de 6 luni”, a spus autorul co-senior Marcia Vitolo, absolvent în pediatrie la Universitatea Federală din Porto Alegre. „Acest comportament poate fi explicat de influențele culturale și de comercializarea puternică a alimentelor procesate pentru copii, care continuă la nivel global”.
sursa: Science Daily
Bibliografie:
It's never too early to begin healthy eating habits, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/06/210601135806.htmAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
