Fortifiantul de lapte matern nu influențează IQ-ul nou-născuților prematur
Într-un studiu recent publicat în revista Nutrients, oamenii de știință au analizat ce impact poate avea laptele fortifiant asupra dezvoltării cognitive a sugarilor născuți prematur.
Conform altor studii, sugarii prematuri au un risc ridicat de a dezvolta deficiențe cognitive, tulburări de comportament și deficiențe motorii pe parcurs. Aportul de proteine este esențial pentru creșterea și dezvoltarea neuronală a acestora. Puține studii au evaluat până în prezent impactul nutriției după externare asupra sugarilor prematuri și dezvoltarea ulterioară.
Sugarii din Unitățile de Terapie Intensivă Neonatală pot fi hrăniți cu laptele propriu al mamei, sau lapte uman obținut de la un donator, suplimentat cu nutrienți fortifianți ce susțin creșterea și nevoile nutriționale crescute.
Sugarii alăptați la sân prezintă deseori o dezvoltare mai lentă în comparație cu sugarii hrăniți cu formulă, iar studiile analizează modul prin care alăptarea după externare poate influența dezvoltarea neuronală a acestora.
Cercetătorii au urmărit dezvoltarea sugarilor născuți prematur, până la vârsta de șase ani. Au inclus în studiu 214 de participanți, în funcție de criteriul alăptării, iar scala Wechsler pentru măsurarea inteligenței a fost utilizată pentru a evalua capacitatea intelectuală și de înțelegere verbală, memoria de lucru, viteza de procesare a informațiilor și de a emite raționamente. Părinții au completat chestionare pentru a evalua tulburările neuropsihologice posibile ale copiilor.
Concluziile susțin alăptarea fără suplimentare cu alți nutrienți ca dietă post-externare la sugari, fiind chiar o variantă superioară utilizării formulelor. Laptele matern fortifiant nu pare a influența dezvoltarea cognitivă a celor născuți prematur.
Rezultatele studiului ajută în mod pozitiv clinicienii care concep nutriția copiilor născuți prematur, la externare.
sursa: News Medical
foto: pz71 / Shutterstock.com
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
