Factorii ce le determină pe femei să întrerupă precoce alăptarea
Actualizat la 22-06-2017, 69 vizualizări
O meta-analiză ce a inclus 27 de studii cu grad de evidență moderat și crescut a dorit să analizeze factorii sociodemografici, fizici, psihici și sociali frecvent asociați cu întreruperea alăptării mai devreme, comparativ cu recomandările forurilor internaționale ca laptele matern să fie sursa primară de hrană a sugarului în primele 6 luni de viață.
Mamele foarte tinere care aveau de asemenea și un nivel scăzut de educație și cele care se întorceau la locul de muncă până în 12 săptămâni după ce au născut, erau mai predispuse să oprească alăptarea înainte ca sugarul să împlinească 6 luni.
De asemenea, mamele care au născut prin operație cezariană și au prezentat dificultăți de alăptare precum lactația insuficientă, au avut tendința să întrerupă precoce alăptarea.
Organizația Mondială a Sănătății recomandă alăptarea exlusivă în primele 6 luni de viață, acesta fiind standardul ideal în nutriția sugarului.
„Factorii de risc sociodemografici au fost printre cei mai răspândinți predictori pentru întreruperea precoce a alăptării. Acest lucru sugerează nevoia de a interveni asupra lor prin creșterea gradului de conștinetizare în rândul cadrelor medicale și identificarea lor corectă de către profesioniștii din sănătate. Astfel se va putea acționa precis pentru a preveni oprirea alăptării înaintea intervalului recomandat,” afirmă una dintre autoarele studiului publicat în Scandinavian Journal of Caring Sciences.
Sursa: News-Medical.net
- Factorii sociodemografici: vârsta maternă, gradul de educație al mamei, statusul de angajat și venitul rezultat, paritatea (dacă este primipară sau are mai mulți copii în îngrijire), etnia;
- Factori fizici: complicațiile în timpul nașterii sau ale anesteziei în timpul travaliului, dificultăți de alăptare, supraponderea sau obezitatea;
- Factori psihici: depresia sau anxietatea;
- Factori sociali: fumatul matern, suportul social, violența domestică.
Mamele foarte tinere care aveau de asemenea și un nivel scăzut de educație și cele care se întorceau la locul de muncă până în 12 săptămâni după ce au născut, erau mai predispuse să oprească alăptarea înainte ca sugarul să împlinească 6 luni.
De asemenea, mamele care au născut prin operație cezariană și au prezentat dificultăți de alăptare precum lactația insuficientă, au avut tendința să întrerupă precoce alăptarea.
Organizația Mondială a Sănătății recomandă alăptarea exlusivă în primele 6 luni de viață, acesta fiind standardul ideal în nutriția sugarului.
„Factorii de risc sociodemografici au fost printre cei mai răspândinți predictori pentru întreruperea precoce a alăptării. Acest lucru sugerează nevoia de a interveni asupra lor prin creșterea gradului de conștinetizare în rândul cadrelor medicale și identificarea lor corectă de către profesioniștii din sănătate. Astfel se va putea acționa precis pentru a preveni oprirea alăptării înaintea intervalului recomandat,” afirmă una dintre autoarele studiului publicat în Scandinavian Journal of Caring Sciences.
Sursa: News-Medical.net
Bibliografie:
(1) New review examines factors that may cause women to stop breastfeeding early, link: https://www.news-medical.net/news/20170607/New-review-examines-factors-that-may-cause-women-to-stop-breastfeeding-early.aspx
(2) Sociodemographic, physical, mental and social factors in the cessation of breastfeeding before 6 months: a systematic review, link: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/scs.12489/abstract
Alte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
