Expunerile nutriționale timpurii pot afecta riscul de obezitate și adipozitate în copilărie și adolescență: o revizuire a studiilor recente
Actualizat la 13-04-2023, 61 vizualizări
Un studiu recent publicat în revista Gastroenterology Clinics of North America a arătat că expunerile nutriționale (n.r. aportul de nutrienți al unui individ) în perioadele prenatale și ale copilăriei timpurii pot influența riscul de obezitate și adipozitate în copilărie și adolescență și pot afecta sănătatea unui individ pe termen lung.
Expunerile nutriționale timpurii sunt importante pentru dezvoltarea normală a copiilor și pot influența creșterea, dezvoltarea și starea de sănătate generală a copiilor pe termen lung. Calitatea dietei materne în timpul sarcinii și aportul adecvat de nutrienți sunt esențiale pentru dezvoltarea normală a fătului. Suplimentele alimentare și vitaminele pot fi, de asemenea, utile pentru a asigura un aport adecvat de nutrienți pentru o dezvoltare normală.
În plus, alimentele și băuturile complementare oferite copiilor în primele luni și ani de viață pot influența preferințele alimentare și pot afecta riscul de obezitate în viitor. Alimentele cu conținut ridicat de grăsimi și zahăr și băuturile îndulcite ar trebui evitate sau consumate cu moderație pentru a reduce riscul de obezitate și alte probleme de sănătate.
Studiul actual, o revizuire a celor mai recente studii privind expunerile nutriționale timpurii, a arătat că factori precum calitatea dietei materne, compoziția alimentelor și băuturilor complementare în timpul copilăriei pot afecta probabilitatea de obezitate infantilă. În consecință, notează autorii, este important să se ia măsuri preventive pentru a preveni obezitatea infantilă și pentru a promova un stil de viață sănătos încă din primele luni și ani de viață.
sursa: News Medical
foto: komokvm/Shutterstock.com
Expunerile nutriționale timpurii sunt importante pentru dezvoltarea normală a copiilor și pot influența creșterea, dezvoltarea și starea de sănătate generală a copiilor pe termen lung. Calitatea dietei materne în timpul sarcinii și aportul adecvat de nutrienți sunt esențiale pentru dezvoltarea normală a fătului. Suplimentele alimentare și vitaminele pot fi, de asemenea, utile pentru a asigura un aport adecvat de nutrienți pentru o dezvoltare normală.
În plus, alimentele și băuturile complementare oferite copiilor în primele luni și ani de viață pot influența preferințele alimentare și pot afecta riscul de obezitate în viitor. Alimentele cu conținut ridicat de grăsimi și zahăr și băuturile îndulcite ar trebui evitate sau consumate cu moderație pentru a reduce riscul de obezitate și alte probleme de sănătate.
Studiul actual, o revizuire a celor mai recente studii privind expunerile nutriționale timpurii, a arătat că factori precum calitatea dietei materne, compoziția alimentelor și băuturilor complementare în timpul copilăriei pot afecta probabilitatea de obezitate infantilă. În consecință, notează autorii, este important să se ia măsuri preventive pentru a preveni obezitatea infantilă și pentru a promova un stil de viață sănătos încă din primele luni și ani de viață.
sursa: News Medical
foto: komokvm/Shutterstock.com
Bibliografie:
Prenatal and early childhood nutritional exposures: a review of the developmental contributions to obesitym, link: https://www.news-medical.net/news/20230411/Prenatal-and-early-childhood-nutritional-exposures-a-review-of-the-developmental-contributions-to-obesity.aspxAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
