Efectele negative ale consumului de alcool în timpul alăptării, evidențiate de un studiu efectuat pe șoareci
Actualizat la 22-04-2023, 66 vizualizări
Consumul de alcool al mamelor care alăptează poate avea efecte negative asupra dezvoltării sugarilor lor, potrivit concluziilor unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din California, Riverside. Studiul, publicat în Frontiers in Neuroscience, a arătat că expunerea sugarilor la alcool prin laptele matern poate duce la o creștere mai mică a corpului și a creierului, precum și la lungimi corticale scăzute, o măsură a dimensiunii creierului.
Aproximativ 36% dintre mamele care alăptează din Statele Unite consumă alcool, în timp ce în Australia, consumul de alcool este raportat de către 6 din 10 femei. Femeile care consumă alcool în timpul sarcinii sunt mai predispuse să bea în timpul alăptării, iar multe dintre cele care aleg să se abțină de la băutură în timpul sarcinii încep să bea din nou la scurt timp după naștere.
În studiul actual, desfășurat pe șoareci care alăptează, cercetătorii s-au concentrat pe expunerea la etanol lactațional sau LEE, printr-un nou model de expunere postnatală la alcool. Rezultatele au arătat că șoarecii expuși la etanol au avut o greutate corporală și o dimensiune a creierului redusă, precum și lungimi neocorticale scăzute la înțărcare, continuând până la pubertatea timpurie.
Studiul actual subliniază importanța evitării consumului de alcool în timpul sarcinii și alăptării, pentru a proteja sănătatea sugarilor. Femeile care alăptează ar trebui să se abțină de la consumul de alcool sau să aștepte cel puțin două ore după o băutură înainte de a alăpta. Deși studiul a fost realizat pe șoareci, rezultatele sale pot fi extrapolate la oameni, deoarece sistemul nervos și endocrin al șoarecilor este similar cu cel al oamenilor, iar comportamentul lor este utilizat ca model pentru studiul comportamentului uman.
sursa: Science Daily
foto: UC Riverside News
Aproximativ 36% dintre mamele care alăptează din Statele Unite consumă alcool, în timp ce în Australia, consumul de alcool este raportat de către 6 din 10 femei. Femeile care consumă alcool în timpul sarcinii sunt mai predispuse să bea în timpul alăptării, iar multe dintre cele care aleg să se abțină de la băutură în timpul sarcinii încep să bea din nou la scurt timp după naștere.
În studiul actual, desfășurat pe șoareci care alăptează, cercetătorii s-au concentrat pe expunerea la etanol lactațional sau LEE, printr-un nou model de expunere postnatală la alcool. Rezultatele au arătat că șoarecii expuși la etanol au avut o greutate corporală și o dimensiune a creierului redusă, precum și lungimi neocorticale scăzute la înțărcare, continuând până la pubertatea timpurie.
Studiul actual subliniază importanța evitării consumului de alcool în timpul sarcinii și alăptării, pentru a proteja sănătatea sugarilor. Femeile care alăptează ar trebui să se abțină de la consumul de alcool sau să aștepte cel puțin două ore după o băutură înainte de a alăpta. Deși studiul a fost realizat pe șoareci, rezultatele sale pot fi extrapolate la oameni, deoarece sistemul nervos și endocrin al șoarecilor este similar cu cel al oamenilor, iar comportamentul lor este utilizat ca model pentru studiul comportamentului uman.
sursa: Science Daily
foto: UC Riverside News
Bibliografie:
Drinking alcohol while breastfeeding impacts health of newborns, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2023/04/230419201925.htmAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
