Diversificarea alimentară timpurie poate reduce riscul de apariție a alergiilor la copii
Actualizat la 18-07-2022, 67 vizualizări
Un nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Oslo arată că riscul de alergie al copiilor poate fi scăzut dacă aceștia sunt lăsați să guste alimente care conțin alune, ouă, lapte și grâu de la vârsta de trei luni. Conform oamenilor de știință, între 2 și 5% din copii prezintă alergii la produsele anterior menționate, statisticile sugerând că acest procent poate ajunge la 10% în rândul sugarilor.
Karin C. Lødrup Carlsen, profesor la Institutul de Medicină Clinică din cadrul universității norvegiene și autor al studiului, afirmă că analiza a relevat o scădere a predispoziției la alergii alimentare la vârsta de trei ani a copiilor care au fost expuși la produsele alergene începând cu vârsta de trei luni. Această concluzie a fost obținută în comparație cu riscul de dezvoltare a alergiilor la vârsta de trei ani a copiilor ai căror părinți au urmat ghidurile de diversificare propuse de Direcția Norvegiană de Sănătate. Doctorul explică faptul că introducerea acestor produse în alimentația sugarilor se poate face prin intermediul unor cantități mici administrate regulat, de câteva ori pe săptămână. Spre exemplu, printre modurile de expunere la acestea se numără înmuierea unui deget al părinților în unt de arahide și oferirea spre gustare a copilului, sau hrănirea acestuia cu ouă fierte moi și terciuri care conțin grâu.
Sugestiile actuale ale instituțiilor norvegiene propun introducerea ouălor și alunelor la vârste cuprinse între patru și șase luni, însă rezultatele studiului au certificat o eficiență superioară a introducerii treptate ale acestora de la trei luni. Concret, alimentele ar trebui introduse unul câte unul o dată pe săptămână, urmând ca acestea să se regăsească în dieta sugarilor de cel puțin patru ori pe săptămână. În plus, acest tipar de diversificare nu afectează alăptarea, întrucât sugarii care au fost incluși în studiu au putut fi alăptați la vârsta de șase luni fără probleme.
Unul dintre motivele pentru care specialiștii sugerează modificarea alimentației sugarilor în acest fel are la bază beneficiile pe care acestea le au asupra sistemului imunitar, întrucât contactul acestora cu intestinele semnalează organismului faptul că alimentele sunt inofensive. Astfel, de asemenea, se obține o toleranță progresivă la acestea, prin urmare riscul de dezvoltare a unor alergii alimentare este marcat scăzut. De menționat este și caracterul amplu al cercetării, care a inclus 2.397 de copii împărțiți de specialiști în două grupuri, dintre care unul a primit alimente alergene de la trei luni.
sursa: News Medical
foto: Colourbox.com
Karin C. Lødrup Carlsen, profesor la Institutul de Medicină Clinică din cadrul universității norvegiene și autor al studiului, afirmă că analiza a relevat o scădere a predispoziției la alergii alimentare la vârsta de trei ani a copiilor care au fost expuși la produsele alergene începând cu vârsta de trei luni. Această concluzie a fost obținută în comparație cu riscul de dezvoltare a alergiilor la vârsta de trei ani a copiilor ai căror părinți au urmat ghidurile de diversificare propuse de Direcția Norvegiană de Sănătate. Doctorul explică faptul că introducerea acestor produse în alimentația sugarilor se poate face prin intermediul unor cantități mici administrate regulat, de câteva ori pe săptămână. Spre exemplu, printre modurile de expunere la acestea se numără înmuierea unui deget al părinților în unt de arahide și oferirea spre gustare a copilului, sau hrănirea acestuia cu ouă fierte moi și terciuri care conțin grâu.
Sugestiile actuale ale instituțiilor norvegiene propun introducerea ouălor și alunelor la vârste cuprinse între patru și șase luni, însă rezultatele studiului au certificat o eficiență superioară a introducerii treptate ale acestora de la trei luni. Concret, alimentele ar trebui introduse unul câte unul o dată pe săptămână, urmând ca acestea să se regăsească în dieta sugarilor de cel puțin patru ori pe săptămână. În plus, acest tipar de diversificare nu afectează alăptarea, întrucât sugarii care au fost incluși în studiu au putut fi alăptați la vârsta de șase luni fără probleme.
Unul dintre motivele pentru care specialiștii sugerează modificarea alimentației sugarilor în acest fel are la bază beneficiile pe care acestea le au asupra sistemului imunitar, întrucât contactul acestora cu intestinele semnalează organismului faptul că alimentele sunt inofensive. Astfel, de asemenea, se obține o toleranță progresivă la acestea, prin urmare riscul de dezvoltare a unor alergii alimentare este marcat scăzut. De menționat este și caracterul amplu al cercetării, care a inclus 2.397 de copii împărțiți de specialiști în două grupuri, dintre care unul a primit alimente alergene de la trei luni.
sursa: News Medical
foto: Colourbox.com
Bibliografie:
Early food intervention can reduce the risk of allergies in children, link: https://www.news-medical.net/news/20220706/Early-food-intervention-can-reduce-the-risk-of-allergies-in-children.aspxAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
