Dieta fast-food înainte de sarcină poate afecta calitatea laptelui matern și sănătatea bebelușului
Actualizat la 02-08-2022, 69 vizualizări
Un nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea Cambridge arată că o alimentele bogate în grăsimi și carbohidrați, precum burgerii, cartofii prăjiți și băuturile carbogazoase, pot scădea calitatea laptelui matern și afecta sănătatea bebelușilor înainte de concepție. Conform oamenilor de știință, analiza a relevat o influență a dietei de tip fast-food asupra sănătății femeilor chiar și la consumul acestora pe termen scurt, prin reducerea capacității acestora de a produce lapte matern în urma nașterii.
Amanda Sferruzzi-Perri, autor principal al studiului și profesor de fiziologie fetală și placentară, afirmă că printre efectele pe care alimentele fast-food le au asupra mamelor și copiilor se numără creșterea riscului de dezvoltare a unor afecțiuni cardiovasculare sau a diabetului. De asemenea, aceasta subliniază faptul că acest tip de alimentație reprezintă un risc și pentru femeile care nu înregistrează modificări ale greutății corporale, întrucât afecțiunile precum steatoza hepatică pot surveni la orice persoană care consumă cantități excesive de grăsimi, crescând riscul ca, în final, să dezvolte ciroză și insuficiență hepatică.
Studiul a fost realizat prin hrănirea șoarecilor de laborator cu diete menite să imite alimentele de tip fast-food ale oamenilor, în vederea determinării impactului pe care aceasta îl are asupra fertilității, creșterii fetale și sănătății nou-născutului. Astfel, specialiștii au descoperit că dietele bogate în grăsimi și carbohidrați înregistrează un impact semnificativ asupra cantității de proteine pe care laptele matern în conține, ceea ce a determinat o rată crescută a mortalității în rândul puilor din cauza scăderii aportului proteic pe această cale.
Sferruzzi-Perri explică faptul că tulburările de creștere și nutriție pe care puii le-au înregistrat au fost cauzate de modificări apărute la nivelul organismului matern din cauza consumului de alimente nesănătoase, întrucât cantitatea de țesut adipos visceral al acestora a înregistrat creșteri marcate, în ciuda lipsei apariției obezității sau a altor afecțiuni vizibile din exterior. Aceasta evidențiază și riscurile suplimentare pe care această situație le aduce sarcinii, deoarece medicii încearcă deseori să prevină apariția unor afecțiuni precum obezitatea sau diabetul la bebeluși în cazul în care mamele acestora suferă de aceste boli. În schimb, femeile care consumă excesiv alimente de tip fast-food nu înregistrează întotdeauna modificări ale aspectului corporal, riscând astfel ca factorii anterior menționați să nu fie observați.
sursa: Science Daily
foto: HTeam/Shutterstock.
Amanda Sferruzzi-Perri, autor principal al studiului și profesor de fiziologie fetală și placentară, afirmă că printre efectele pe care alimentele fast-food le au asupra mamelor și copiilor se numără creșterea riscului de dezvoltare a unor afecțiuni cardiovasculare sau a diabetului. De asemenea, aceasta subliniază faptul că acest tip de alimentație reprezintă un risc și pentru femeile care nu înregistrează modificări ale greutății corporale, întrucât afecțiunile precum steatoza hepatică pot surveni la orice persoană care consumă cantități excesive de grăsimi, crescând riscul ca, în final, să dezvolte ciroză și insuficiență hepatică.
Studiul a fost realizat prin hrănirea șoarecilor de laborator cu diete menite să imite alimentele de tip fast-food ale oamenilor, în vederea determinării impactului pe care aceasta îl are asupra fertilității, creșterii fetale și sănătății nou-născutului. Astfel, specialiștii au descoperit că dietele bogate în grăsimi și carbohidrați înregistrează un impact semnificativ asupra cantității de proteine pe care laptele matern în conține, ceea ce a determinat o rată crescută a mortalității în rândul puilor din cauza scăderii aportului proteic pe această cale.
Sferruzzi-Perri explică faptul că tulburările de creștere și nutriție pe care puii le-au înregistrat au fost cauzate de modificări apărute la nivelul organismului matern din cauza consumului de alimente nesănătoase, întrucât cantitatea de țesut adipos visceral al acestora a înregistrat creșteri marcate, în ciuda lipsei apariției obezității sau a altor afecțiuni vizibile din exterior. Aceasta evidențiază și riscurile suplimentare pe care această situație le aduce sarcinii, deoarece medicii încearcă deseori să prevină apariția unor afecțiuni precum obezitatea sau diabetul la bebeluși în cazul în care mamele acestora suferă de aceste boli. În schimb, femeile care consumă excesiv alimente de tip fast-food nu înregistrează întotdeauna modificări ale aspectului corporal, riscând astfel ca factorii anterior menționați să nu fie observați.
sursa: Science Daily
foto: HTeam/Shutterstock.
Bibliografie:
Fast food diet before pregnancy can impact breast milk and baby's health, say scientists, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2022/07/220727124109.htmAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
