Cum își pot proteja mamele copiii de alergia la arahide?
Autor: Camelia Airinei, senior editor | Actualizat la 26-04-2023, 67 vizualizări
Un studiu recent publicat în Annals of Allergy, Asthma, and Immunology Journal a investigat dacă consumul matern de proteine de arahide în timpul alăptării poate proteja sugarii de dezvoltarea alergiilor la arahide.
Incidența tot mai mare a alergiilor alimentare în rândul populației a condus la cercetări axate pe atenuarea acestei probleme. Alergia la arahide este comună în multe țări dezvoltate, iar experții recomandă introducerea timpurie a alunelor în dieta bebelușului pentru a ajuta la prevenirea sensibilizării la arahide. Studiul a analizat datele din studiul Learning Early About Peanut Allergy (LEAP), care a arătat o reducere semnificativă a alergiei la arahide la sugarii cu risc crescut dacă aceștia au fost introduși la arahide devreme. Cercetătorii și-au propus să exploreze dacă aportul mamei de proteine de arahide a protejat împotriva alergiilor la arahide la sugari, chiar și fără introducerea protectoare a alunelor în alimentație.
Studiul a constatat că un consum moderat de arahide (<5 g/săptămână) în timpul alăptării a oferit un efect protector semnificativ împotriva sensibilizării arahidelor, dar consumul mare de arahide a părut să prevină dezvoltarea toleranței orale prin inducerea expunerii pielii. Cu toate acestea, impactul asupra alergiei la arahide în timpul vieții nu a fost semnificativ la sugarii cu risc ridicat care nu au fost expuși la arahide la începutul vieții. Rezultatele sugerează că expunerea orală de protecție la alune are loc la sugarii ale căror mame mănâncă arahide în cantități moderate în timpul alăptării, fără a provoca expunerea pielii și răspunsul alergic rezultat.
Studiile ulterioare ar trebui să examineze pragurile la care toleranța orală versus sensibilizarea transcutanată este indusă în primele șase luni de viață.
sursa: News Medical
foto: Ricky_herawan/Shutterstock.com
Incidența tot mai mare a alergiilor alimentare în rândul populației a condus la cercetări axate pe atenuarea acestei probleme. Alergia la arahide este comună în multe țări dezvoltate, iar experții recomandă introducerea timpurie a alunelor în dieta bebelușului pentru a ajuta la prevenirea sensibilizării la arahide. Studiul a analizat datele din studiul Learning Early About Peanut Allergy (LEAP), care a arătat o reducere semnificativă a alergiei la arahide la sugarii cu risc crescut dacă aceștia au fost introduși la arahide devreme. Cercetătorii și-au propus să exploreze dacă aportul mamei de proteine de arahide a protejat împotriva alergiilor la arahide la sugari, chiar și fără introducerea protectoare a alunelor în alimentație.
Studiul a constatat că un consum moderat de arahide (<5 g/săptămână) în timpul alăptării a oferit un efect protector semnificativ împotriva sensibilizării arahidelor, dar consumul mare de arahide a părut să prevină dezvoltarea toleranței orale prin inducerea expunerii pielii. Cu toate acestea, impactul asupra alergiei la arahide în timpul vieții nu a fost semnificativ la sugarii cu risc ridicat care nu au fost expuși la arahide la începutul vieții. Rezultatele sugerează că expunerea orală de protecție la alune are loc la sugarii ale căror mame mănâncă arahide în cantități moderate în timpul alăptării, fără a provoca expunerea pielii și răspunsul alergic rezultat.
Studiile ulterioare ar trebui să examineze pragurile la care toleranța orală versus sensibilizarea transcutanată este indusă în primele șase luni de viață.
sursa: News Medical
foto: Ricky_herawan/Shutterstock.com
Bibliografie:
Does maternal peanut consumption protect against infant peanut allergies?, link: https://www.news-medical.net/news/20230425/Does-maternal-peanut-consumption-protect-against-infant-peanut-allergies.aspxAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
