Copiii lăudați sunt mai cuminți și mai fericiți
Autor: Camelia Airinei, senior editor | Actualizat la 12-05-2017, 70 vizualizări
Aceasta este concluzia cercetărilor realizate de Sue Westwood de la De Montfort University și prezentate săptămâna trecută la conferința anuală a Societății Britanice de Psihologie din Brighton. „Lăudarea copilului este un act natural. Putem obține o îmbunătățire a comportamentului și a stării de bine a copilului doar recompensând acțiunile pozitive cu o laudă și având grijă să observăm când acesta se comportă bine”, a declarat Westwood.
La studiu au luat parte 38 de părinți împreună cu copiii lor, pe o perioadă de patru săptămâni. Părinții au completat chestionare pentru a monitoriza comportamentul și starea de bine a copiilor și au primit informații privind modalitatea eficientă de a-l lăuda pe cel mic.
Părinții care au oferit copilului cinci laude pe zi și au reușit să-i observe comportamentul pozitiv au observat o îmbunătățire a stării acestuia, comparativ cu un grup de control. Îmbunătățirea stării a dus, de asemenea, la îmbunătățirea comportamentului, scăderea nivelului de hiperactivitate și creșterea atenției.
„Metoda celor cinci laude zilnice a dus la îmbunătățirea comportamentului și la scăderea hiperactivității în doar patru săptămâni. Această intervenție este facilă pentru orice părinte și, folosită cu regularitate, poate avea un impact semnificativ”, a adăugat Westwood.
Sursa: MedicalXpress
La studiu au luat parte 38 de părinți împreună cu copiii lor, pe o perioadă de patru săptămâni. Părinții au completat chestionare pentru a monitoriza comportamentul și starea de bine a copiilor și au primit informații privind modalitatea eficientă de a-l lăuda pe cel mic.
Părinții care au oferit copilului cinci laude pe zi și au reușit să-i observe comportamentul pozitiv au observat o îmbunătățire a stării acestuia, comparativ cu un grup de control. Îmbunătățirea stării a dus, de asemenea, la îmbunătățirea comportamentului, scăderea nivelului de hiperactivitate și creșterea atenției.
„Metoda celor cinci laude zilnice a dus la îmbunătățirea comportamentului și la scăderea hiperactivității în doar patru săptămâni. Această intervenție este facilă pentru orice părinte și, folosită cu regularitate, poate avea un impact semnificativ”, a adăugat Westwood.
Sursa: MedicalXpress
Bibliografie:
Spare the praise—spoil the child, link: https://medicalxpress.com/news/2017-05-praisespoil-child.htmlAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
