Copiii care urmăresc emisiuni de gătit cu mâncare sănătoasă sunt mai predispuși să mănânce sănătos
Actualizat la 07-01-2020, 70 vizualizări
Programele de televiziune care promovează alimentele sănătoase ar putea ajuta copiii să facă alegeri alimentare mai sănătoase, se arată într-un studiu recent, publicat către Elsevier în Jurnalul de Nutriție, Educație și Comportament, jurnalul oficial al Societății pentru Educație Nutritivă și Comportament din Statele Unite ale Americii.
Urmărirea de către copii a programelor de televiziune în care se promovează gătitul sănătos crește probabilitatea ca alegerile alimentare ale acestora să fie mai sănătoase. Susceptibilitatea de a mânca mai sănătos crește de 2,7 ori în urma unei emisiuni culinare orientate către copii în care sunt preparate mâncăruri sănătoase.
Programele de televiziune care promovează gătitul cu alimente sănătoase ar putea reprezenta un elemente cheie în educarea nutrițională a copiilor. Studiul actual demonstrează că prin urmărirea show-urilor culinare pot fi modificate preferințele alimentare ale copiilor, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. În cadrul studiului au fost incluși 125 de copii cu vârsta cuprinsă între 10 și 12 ani, ce au fost separați în două grupe: copiii din prima grupă au urmărit zece minute dintr-un program de televiziune conceput pentru copii în care se promova gătitul sănătos în timp ce copiii din grupa secundă au urmărit același program de televiziune, pentru același număr de minute, însă în episod se promova gătitul nesănătos. La finalul celor zece minute, copii au primit o recompensă pentru participare, ce consta într-un aliment, ales de către fiecare copil în parte. Copiii care au urmărit programul sănătos aveau mult mai multe șanse să aleagă una dintre opțiunile de gustări sănătoase, decât una dintre opțiunile nesănătoase.
„Furnizarea educației nutriționale în mediile școlare poate avea o influență pozitivă importantă asupra cunoștințelor, atitudinilor, abilităților și comportamentelor copiilor”, a declarat autorul principal al studiului, medicul Frans Folkvord. Studiul demonstrează că imaginea vizuală este importantă atât în alegerea mâncării, cât și în redimensionarea porțiilor. Totodată, studiul ar putea reprezenta o alternativă pentru copii care învăță comportamente alimentare sănătoase.
sursa: Science Daily
Urmărirea de către copii a programelor de televiziune în care se promovează gătitul sănătos crește probabilitatea ca alegerile alimentare ale acestora să fie mai sănătoase. Susceptibilitatea de a mânca mai sănătos crește de 2,7 ori în urma unei emisiuni culinare orientate către copii în care sunt preparate mâncăruri sănătoase.
Programele de televiziune care promovează gătitul cu alimente sănătoase ar putea reprezenta un elemente cheie în educarea nutrițională a copiilor. Studiul actual demonstrează că prin urmărirea show-urilor culinare pot fi modificate preferințele alimentare ale copiilor, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. În cadrul studiului au fost incluși 125 de copii cu vârsta cuprinsă între 10 și 12 ani, ce au fost separați în două grupe: copiii din prima grupă au urmărit zece minute dintr-un program de televiziune conceput pentru copii în care se promova gătitul sănătos în timp ce copiii din grupa secundă au urmărit același program de televiziune, pentru același număr de minute, însă în episod se promova gătitul nesănătos. La finalul celor zece minute, copii au primit o recompensă pentru participare, ce consta într-un aliment, ales de către fiecare copil în parte. Copiii care au urmărit programul sănătos aveau mult mai multe șanse să aleagă una dintre opțiunile de gustări sănătoase, decât una dintre opțiunile nesănătoase.
„Furnizarea educației nutriționale în mediile școlare poate avea o influență pozitivă importantă asupra cunoștințelor, atitudinilor, abilităților și comportamentelor copiilor”, a declarat autorul principal al studiului, medicul Frans Folkvord. Studiul demonstrează că imaginea vizuală este importantă atât în alegerea mâncării, cât și în redimensionarea porțiilor. Totodată, studiul ar putea reprezenta o alternativă pentru copii care învăță comportamente alimentare sănătoase.
sursa: Science Daily
Bibliografie:
Kids twice as likely to eat healthy after watching cooking shows with healthy food, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2020/01/200103141049.htmAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
