Copiii care mănâncă orez au concentrații mai mari de arsenic în urină
Autor: Camelia Airinei, senior editor | Actualizat la 26-04-2016, 115 vizualizări
Orezul este unul dintre alimentele preferate pentru diversificarea alimentației la bebeluși, datorită riscului scăzut de înec sau intoleranță. Acum însă, un nou studiu publicat în revista JAMA Pediatrics recomandă precauție în privința acestui aliment, de vreme ce s-au descoperit concentrații mai mari de arsenic în urina bebelșușilor care au consumat orez, față de cei care nu au mancat orez.
Nivelul concentrației de arsenic anorganic în orez recomandat de Organizația Mondială a Sănătății este de 200 nanograme per gram (ng/g), iar Food and Drug Administration (FDA) din Statele Unite recomandă o limită de 100 ng/g în cerealele cu orez pentru copii. Se pare însă că multe tipuri de cereale pentru bebeluși pot conține concentrații de arsenic ce depășesc aceste limite.
În prezent nu există reglementări privind consumul de orez la copiii mici. Cercetările anterioare au sugerat că expunerea la arsenic in utero sau în copilăria mică poate fi legată de efecte asupra creșterii fetale, precum și asupra imunității și neurodezvoltării la copil.
Studiul desfășurat la Facultatea de Medicină Dartmouth din New Hampshire a urmărit 759 de bebeluși din patru în patru luni, până la vârsta de un an. Cercetând jurnalele de dietă și analizele de urină ale copiilor, s-au observat concentrații de arsenic mai mari în urina copiilor care au fost hrăniți cu orez și produse derivate, față de bebelușii care nu au consumat orez. Cele mai mari concentrații s-au găsit la bebelușii care au mâncat cereale de orez.
„Cercetările noastre arată că orezul și produsele din orez cresc expunerea copiilor la arsenic, iar reglementările în privința consumului ar putea reduce nivelul de expunere intr-o etapă critică a dezvoltării”, concluzionează autorii studiului.
Sursa: MedicalNewsToday
Nivelul concentrației de arsenic anorganic în orez recomandat de Organizația Mondială a Sănătății este de 200 nanograme per gram (ng/g), iar Food and Drug Administration (FDA) din Statele Unite recomandă o limită de 100 ng/g în cerealele cu orez pentru copii. Se pare însă că multe tipuri de cereale pentru bebeluși pot conține concentrații de arsenic ce depășesc aceste limite.
Arsenicul din orez și produsele derivate poate fi organic sau anorganic, iar în apa potabilă există în cea mai mare parte forma anorganică. Potrivit cercetătorilor, deși efectele toxice ale arsenicului anorganic sunt dovedite, studiile de laborator sugerează că și formele organice ar prezenta risc pentru sănătate. Totuși sunt necesare cercetări amănunțite pentru a stabili legături precise.
În prezent nu există reglementări privind consumul de orez la copiii mici. Cercetările anterioare au sugerat că expunerea la arsenic in utero sau în copilăria mică poate fi legată de efecte asupra creșterii fetale, precum și asupra imunității și neurodezvoltării la copil.
Studiul desfășurat la Facultatea de Medicină Dartmouth din New Hampshire a urmărit 759 de bebeluși din patru în patru luni, până la vârsta de un an. Cercetând jurnalele de dietă și analizele de urină ale copiilor, s-au observat concentrații de arsenic mai mari în urina copiilor care au fost hrăniți cu orez și produse derivate, față de bebelușii care nu au consumat orez. Cele mai mari concentrații s-au găsit la bebelușii care au mâncat cereale de orez.
„Cercetările noastre arată că orezul și produsele din orez cresc expunerea copiilor la arsenic, iar reglementările în privința consumului ar putea reduce nivelul de expunere intr-o etapă critică a dezvoltării”, concluzionează autorii studiului.
Sursa: MedicalNewsToday
Bibliografie:
1. Infants who eat rice products have higher arsenic concentrations, link: https://www.medicalnewstoday.com/articles/309462.php
2. Infants Who Ate Rice, Rice Products Had Higher Urinary Concentrations of Arsenic, link: https://www.sciencenewsline.com/news/2016042515300052.html
Alte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
