Cât acid folic este în laptele matern?
Actualizat la 28-04-2017, 71 vizualizări
Un grup de cercetare canadian a măsurat conținutul de folat din laptele matern și a descoperit că mamele care au beneficiat de suplimente cu acid folic au prezentat cantități mai mari de acid folic nemetabolizat, și mai reduse de 5-metil-tetrahidrofolat.
Atât mamele cât și cei mici au nevoie de cantități crescute de folat pe durata sarcinii și lactației. Acidul folic este forma sintetică a folatului, și reduce riscul de defecte de tub neural pe durata perioadei periconcepționale. Femeilor însărcinate le este recomandat să beneficieze de multivitamine ce conțin cel puțin 400μg acid folic. Multivitaminele pot conține deseori nivelul maxim admis de 1000μg. În laptele matern, folatul este de obicei prezent în forma 5-metiltetrahidrofolat, dar în cazul persoanelor care beneficiază și de suplimente cu acid folic, este prezent și acidul folic nemetabolizat.
Pentru studiul curent, între anii 2008-2011, laptele matern a 5561 de femei canadiene a fost analizat. Dintre acestea, 401 au beneficiat de suplimente cu acid folic, în timp de 160 nu au luat astfel de suplimente. Aportul de acid folic din suplimente și de folat alimentar a fost calculat, iar folatul total din laptele matern, folatul metabolizat, folatul nemetabolizat și cantitatea de 5-metil-tetrahidrofolat a fost măsurată.
Consumatoarele de suplimente de acic folic au fost mai în vârstă în medie, au avut un nivel mai mare de educație și venituri mai mari decât celelalte. Folatul total și folatul nemetabolizat au fost în cantitate mai mare, în timp ce folatul redus și 5-metil-tetrahidrofolatul a fost mai redus în cazul utilizatoarelor de suplimente decât a celorlalte. Proporția de 5-metil-tetrahidrofolat a fost mai ridicată în cazul neconsumatoarelor decât a celor care au beneficiat de suplimente de acid folic. De asemenea, nivelul de acid folic nemetabolizat din laptele matern a fost de două ori mai ridicat în cazul celor care au beneficiat de mai mult de 400μg acid folic/zi.
În concluzie, rezultatele arată că totalul de folat din laptele matern este mai ridicat în cazul celor care beneficiază de suplimente cu acid folic, doar că acidul folic nemetabolizat și nu 5-metil-tetrahidrofolatul este mai crescut, mai ales când suplimentarea cu acid folic depășește 400 μg/zi.
Rezultatele cercetării au fost publicate în Jurnalul American de Nutriție Clinică.
Sursa: Medical News Bulletin
Atât mamele cât și cei mici au nevoie de cantități crescute de folat pe durata sarcinii și lactației. Acidul folic este forma sintetică a folatului, și reduce riscul de defecte de tub neural pe durata perioadei periconcepționale. Femeilor însărcinate le este recomandat să beneficieze de multivitamine ce conțin cel puțin 400μg acid folic. Multivitaminele pot conține deseori nivelul maxim admis de 1000μg. În laptele matern, folatul este de obicei prezent în forma 5-metiltetrahidrofolat, dar în cazul persoanelor care beneficiază și de suplimente cu acid folic, este prezent și acidul folic nemetabolizat.
Pentru studiul curent, între anii 2008-2011, laptele matern a 5561 de femei canadiene a fost analizat. Dintre acestea, 401 au beneficiat de suplimente cu acid folic, în timp de 160 nu au luat astfel de suplimente. Aportul de acid folic din suplimente și de folat alimentar a fost calculat, iar folatul total din laptele matern, folatul metabolizat, folatul nemetabolizat și cantitatea de 5-metil-tetrahidrofolat a fost măsurată.
Consumatoarele de suplimente de acic folic au fost mai în vârstă în medie, au avut un nivel mai mare de educație și venituri mai mari decât celelalte. Folatul total și folatul nemetabolizat au fost în cantitate mai mare, în timp ce folatul redus și 5-metil-tetrahidrofolatul a fost mai redus în cazul utilizatoarelor de suplimente decât a celorlalte. Proporția de 5-metil-tetrahidrofolat a fost mai ridicată în cazul neconsumatoarelor decât a celor care au beneficiat de suplimente de acid folic. De asemenea, nivelul de acid folic nemetabolizat din laptele matern a fost de două ori mai ridicat în cazul celor care au beneficiat de mai mult de 400μg acid folic/zi.
În concluzie, rezultatele arată că totalul de folat din laptele matern este mai ridicat în cazul celor care beneficiază de suplimente cu acid folic, doar că acidul folic nemetabolizat și nu 5-metil-tetrahidrofolatul este mai crescut, mai ales când suplimentarea cu acid folic depășește 400 μg/zi.
Rezultatele cercetării au fost publicate în Jurnalul American de Nutriție Clinică.
Sursa: Medical News Bulletin
Bibliografie:
Folate and Folic Acid in Breast Milk, link: https://www.medicalnewsbulletin.com/folate-folic-acid-breast-milk/Alte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
