Bebelușii născuți prematur care sunt alăptați au un intestin mai sănătos decât cei hrăniți cu lapte praf
Actualizat la 04-08-2022, 68 vizualizări
Un nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Maryland arată că bebelușii care sunt alăptați cu cantități mai mari de lapte matern dezvoltă, la nivelul microflorei bacteriene intestinale, o tulpină bacteriană numită Bifidobacterium breve ce îmbunătățește sănătatea țesuturilor din pereții intestinali.
Conform oamenilor de știință, sugarii care au fost alăptați cu o cantitate mai mică de lapte matern și cei care primesc formule de lapte praf înregistrează niveluri mai scăzute de astfel de tulpini bacteriene saprofite, ceea ce le afectează integritatea funcțională intestinală.
Bing Ma, profesor de microbiologie și imunologie la universitatea americană și autor principal al studiului, afirmă că tulpina bacteriană în cauză determină o îmbunătățire a absorbției nutrienților proveniți din alimentația bebelușilor, aspect observat în urma comparației cu absorbția întâlnită la sugarii care primesc lapte praf. De asemenea, aceasta împedică apariția unei creșteri a permeabilității intestinale, în prezența căreia mecanismele de protecție împotriva pătrunderii bacteriilor și a alimentelor digerate în sânge eșuează. Astfel, în acest caz sugarii pot dezvolta enterocolită necrozantă, reprezentând a treia cauză de deces a nou-născuților atât în Statele Unite ale Americii, cât și la nivel global. Statistic, această afecțiune este întâlnită în prezent la 10% din sugari, rata de mortalitate aferentă acesteia fiind de 50%.
Profesor explică faptul că numeroase tulpini de Bifidobacteriumul au fost identificate la nivelul microflorei bacteriene, toate având diverse roluri benefice în cadrul organismelor gazdă, cu toate că majoritatea se găsesc predominant la adulți. Bifidobacteriumul infantis, în schimb, a fost descoperită în lucrarea prezentă în microbiomul sugarilor. Eșantionul de studiu a fost compus din 113 bebeluși care s-au născut între lunile 24 și 32 de sarcină, tulpina bacteriană fiind întâlnită doar la nou-născuții prematuri care au consumat cantități crescute de lapte matern. Specialiștii spun că principalul beneficiu pe care aceasta îl prezintă este reprezentat de o metabolizare a carbohidraților mai bună decât cea întâlnită la sugarii care consumă lapte praf, deoarece echipamentul genetic al bacteriei este specializat în procese de digestie a nutrienților prin membrana celulară. Autorul afirmă și că mai sunt necesare studii pentru a determina cu precizie beneficiile pe care tulpina de Bifidobacteriumul le oferă organismului și dacă aceasta își are originile în laptele matern sau în alte structuri ale mamei.
sursa: Science Daily
foto: University of Maryland School of Medicine News
Conform oamenilor de știință, sugarii care au fost alăptați cu o cantitate mai mică de lapte matern și cei care primesc formule de lapte praf înregistrează niveluri mai scăzute de astfel de tulpini bacteriene saprofite, ceea ce le afectează integritatea funcțională intestinală.
Bing Ma, profesor de microbiologie și imunologie la universitatea americană și autor principal al studiului, afirmă că tulpina bacteriană în cauză determină o îmbunătățire a absorbției nutrienților proveniți din alimentația bebelușilor, aspect observat în urma comparației cu absorbția întâlnită la sugarii care primesc lapte praf. De asemenea, aceasta împedică apariția unei creșteri a permeabilității intestinale, în prezența căreia mecanismele de protecție împotriva pătrunderii bacteriilor și a alimentelor digerate în sânge eșuează. Astfel, în acest caz sugarii pot dezvolta enterocolită necrozantă, reprezentând a treia cauză de deces a nou-născuților atât în Statele Unite ale Americii, cât și la nivel global. Statistic, această afecțiune este întâlnită în prezent la 10% din sugari, rata de mortalitate aferentă acesteia fiind de 50%.
Profesor explică faptul că numeroase tulpini de Bifidobacteriumul au fost identificate la nivelul microflorei bacteriene, toate având diverse roluri benefice în cadrul organismelor gazdă, cu toate că majoritatea se găsesc predominant la adulți. Bifidobacteriumul infantis, în schimb, a fost descoperită în lucrarea prezentă în microbiomul sugarilor. Eșantionul de studiu a fost compus din 113 bebeluși care s-au născut între lunile 24 și 32 de sarcină, tulpina bacteriană fiind întâlnită doar la nou-născuții prematuri care au consumat cantități crescute de lapte matern. Specialiștii spun că principalul beneficiu pe care aceasta îl prezintă este reprezentat de o metabolizare a carbohidraților mai bună decât cea întâlnită la sugarii care consumă lapte praf, deoarece echipamentul genetic al bacteriei este specializat în procese de digestie a nutrienților prin membrana celulară. Autorul afirmă și că mai sunt necesare studii pentru a determina cu precizie beneficiile pe care tulpina de Bifidobacteriumul le oferă organismului și dacă aceasta își are originile în laptele matern sau în alte structuri ale mamei.
sursa: Science Daily
foto: University of Maryland School of Medicine News
Bibliografie:
Why breast-fed premature infants have a healthier gut than formula-fed ones, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2022/08/220802143423.htmAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
