Aportul excesiv de zahăr în adolescență, potențial factor de risc al tulburărilor psihice
Actualizat la 29-12-2021, 69 vizualizări
Consumul excesiv de zahăr simplu la adolescenți ar putea fi un factor de risc al tulburărilor psihice, sugerează o cercetare recentă. În ultimii ani, a existat o creștere remarcabilă a aportului de zahăr simplu în societate, aportul de zaharuri simple la adolescenții la care apar frecvent tulburări mintale fiind mai mare decât în oricare alte generații.
Adolescenții cu tulburări mintale consumă o cantitate aproape dublă de zahăr decât indivizii sănătoși de aceeași vârstă, iar pacienții cu schizofrenie care consumă mai multă zaharoză prezintă simptome mai severe. În ciuda numărului mare de dovezi, nu este încă dovedit că aportul excesiv de zahăr contribuie la patogeneza tulburărilor psihice în rândul persoanelor susceptibile.
Pentru a identifica o eventuală relație de cauzalitate între aportul excesiv de zahăr simplu și afectarea funcției superioare a creierului, cercetătorii de la Institutul Metropolitan de Științe Medicale din Tokyo au hrănit șoareci heterozigoți susceptibili să dezvolte tulburări mintale cu cantități crescute de zahăr. Rezultatul a fost un nou model de șoarece care prezintă diverse simptome asemănătoare tulburărilor mintale, inclusiv scăderea funcției senzorio-motorie, scăderea memoriei de lucru și l hiperactivitate.
Cu alte cuvinte, rezultatele studiului demonstrează posibilitatea ca aportul excesiv de zahăr simplu la vârsta pubertății să poată fi un factor de risc de mediu al tulburărilor psihice. În plus, prin analiza modelului de șoarece dezvoltat, cercetătorii au identificat noile fenotipuri și mecanisme de dezvoltare a tulburării mintale. Pentru a verifica generalitatea descoperirilor, cercetătorii au folosit creierul unor pacienți decedați cu schizofrenie și tulburare bipolară și au identificat o angiopatie similară cu cea observată la șoarecii model.
sursa: News Medical
Adolescenții cu tulburări mintale consumă o cantitate aproape dublă de zahăr decât indivizii sănătoși de aceeași vârstă, iar pacienții cu schizofrenie care consumă mai multă zaharoză prezintă simptome mai severe. În ciuda numărului mare de dovezi, nu este încă dovedit că aportul excesiv de zahăr contribuie la patogeneza tulburărilor psihice în rândul persoanelor susceptibile.
Pentru a identifica o eventuală relație de cauzalitate între aportul excesiv de zahăr simplu și afectarea funcției superioare a creierului, cercetătorii de la Institutul Metropolitan de Științe Medicale din Tokyo au hrănit șoareci heterozigoți susceptibili să dezvolte tulburări mintale cu cantități crescute de zahăr. Rezultatul a fost un nou model de șoarece care prezintă diverse simptome asemănătoare tulburărilor mintale, inclusiv scăderea funcției senzorio-motorie, scăderea memoriei de lucru și l hiperactivitate.
Cu alte cuvinte, rezultatele studiului demonstrează posibilitatea ca aportul excesiv de zahăr simplu la vârsta pubertății să poată fi un factor de risc de mediu al tulburărilor psihice. În plus, prin analiza modelului de șoarece dezvoltat, cercetătorii au identificat noile fenotipuri și mecanisme de dezvoltare a tulburării mintale. Pentru a verifica generalitatea descoperirilor, cercetătorii au folosit creierul unor pacienți decedați cu schizofrenie și tulburare bipolară și au identificat o angiopatie similară cu cea observată la șoarecii model.
sursa: News Medical
Bibliografie:
Excessive intake of simple sugar in adolescents could be a risk factor of psychiatric disorders, link: https://www.news-medical.net/news/20211228/Excessive-intake-of-simple-sugar-in-adolescents-could-be-a-risk-factor-of-psychiatric-disorders.aspxAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
