Alimentația de tip fast food crește riscul de respirație șuierătoare (wheezing) la copii
Autor: Camelia Airinei, senior editor | Actualizat la 11-06-2024, 67 vizualizări
Astmul, o boală inflamatorie cronică, este influențat de factori genetici și de mediu, contribuind la pierderea a aproximativ 15 milioane de ani de viață ajustați după dizabilitate la nivel global. Studiul realizat în Iran și publicat în revista Scientific Reports a evaluat legătura dintre aderarea la un model alimentar de tip occidental și probabilitatea de apariție a astmului și simptomelor acestuia în rândul copiilor și adolescenților.
Studiul transversal a inclus 7.667 de participanți, copii și adolescenți, evaluând simptomele legate de astm și dieta în urma unui chestionar derivat din International Study of Asthma and Allergies in Childhood (ISAAC). Participanții au fost împărțiți în terțile pe baza scorului alimentar occidental, calculat în funcție de consumul a nouă grupuri de alimente.
Rezultatele au arătat că frecvența consumului de fast-food, băuturi răcoritoare și sosuri era semnificativ mai mare în rândul copiilor cu astm diagnosticat de un medic. Deși s-a observat o tendință descrescătoare, nu a existat o asociere semnificativă între aderența la un model alimentar occidental și astmul confirmat de medic sau utilizarea medicamentelor pentru astm în rândul diferitelor subgrupuri de gen. Totuși, o asociere pozitivă semnificativă a fost identificată între aderența la acest model alimentar și prezența respirației șuierătoare în ultimele 12 luni, mai ales la băieți, unde această legătură a rămas semnificativă chiar și după ajustarea pentru factori confuzori precum vârsta și sexul.
În concluzie, studiul nu a găsit o legătură semnificativă între modelul alimentar occidental și astmul în sine, astmul confirmat de medic sau utilizarea de medicamente pentru astm, dar a identificat o asociere între acest model alimentar și creșterea riscului de respirație șuierătoare în ultimele 12 luni, sugerând un impact potențial negativ al acestui tip de dietă asupra simptomelor astmului la copii.
sursa: News Medical
Studiul transversal a inclus 7.667 de participanți, copii și adolescenți, evaluând simptomele legate de astm și dieta în urma unui chestionar derivat din International Study of Asthma and Allergies in Childhood (ISAAC). Participanții au fost împărțiți în terțile pe baza scorului alimentar occidental, calculat în funcție de consumul a nouă grupuri de alimente.
Rezultatele au arătat că frecvența consumului de fast-food, băuturi răcoritoare și sosuri era semnificativ mai mare în rândul copiilor cu astm diagnosticat de un medic. Deși s-a observat o tendință descrescătoare, nu a existat o asociere semnificativă între aderența la un model alimentar occidental și astmul confirmat de medic sau utilizarea medicamentelor pentru astm în rândul diferitelor subgrupuri de gen. Totuși, o asociere pozitivă semnificativă a fost identificată între aderența la acest model alimentar și prezența respirației șuierătoare în ultimele 12 luni, mai ales la băieți, unde această legătură a rămas semnificativă chiar și după ajustarea pentru factori confuzori precum vârsta și sexul.
În concluzie, studiul nu a găsit o legătură semnificativă între modelul alimentar occidental și astmul în sine, astmul confirmat de medic sau utilizarea de medicamente pentru astm, dar a identificat o asociere între acest model alimentar și creșterea riscului de respirație șuierătoare în ultimele 12 luni, sugerând un impact potențial negativ al acestui tip de dietă asupra simptomelor astmului la copii.
sursa: News Medical
Bibliografie:
Western diet linked to higher wheezing rates in children, link: https://www.news-medical.net/news/20240610/Western-diet-linked-to-higher-wheezing-rates-in-children.aspxAlte articole:
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Rezultatele pe termen lung după reconstrucția esofagiană la copiii cu arsuri caustice severe: studiu asupra calității vieții și adaptării funcționale
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
