Tipare diferite de creștere la sugari în funcție de tipul de proteine consumate
Actualizat la 11-05-2018, 71 vizualizări
Un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition este primul care a evaluat efectele proteinelor din diferite surse, altele decât formulele de lapte, asupra creșterii sugarilor în primul an de viață.
Rezultatele obținute ar putea sta la baza unor strategii revoluționare bazate pe dovezi pentru a asigura o creștere și dezvoltare optimă la sugari și pentru prevenția obezității infantile.
La studiu au participat 64 de sugari născuți la termen, diversificați, care au consumat pe lângă formula de lapte, fructe și legume sau cereale, surse de proteine provenite din produse pe bază de carne sau din lactate [în funcție de grupul în care au fost incluși].
Cercetătorii au observat astfel că sursele de proteine oferite sugarilor în cadrul alimentației complementare joacă un rol important în procesul de creștere și reglare ponderală.
Sugarii din grupul proteinelor din carne au consumat produse pe bază de carne tip piure disponibile în comerț, în timp ce grupul proteinelor din lactate a primit iaurt pentru sugari, brânză și un concentrat pudră de proteine din zer.
Între 5 și 12 luni sugarii au fost evaluați din punct de vedere antropometric [înălțime, greutate, circumferință craniană]. De asemenea, au fost colectate mostre de sânge la includerea în studiu, respectiv la final. Nu s-au raportat diferențe între cele grupuri în ceea ce privește consumul energetic, implicit aportul de proteine și grăsimi din dietă.
În urma interpretării datelor colectate, în grupul de sugari ce au primit proteine din produse pe bază de carne s-a observat un trend ascendent al înălțimii pentru vârstă, respectiv descendent la sugarii hrăniți cu surse de proteine lactate.
În același timp s-a observat o creștere a greutății raportată la înălțime în grupul sugarilor la care s-au inclus în alimentația complementară surse de proteine din lactate, comparativ cu proteinele din carne, ceea ce ar putea constitui un semnal de alarmă petnru instalarea supraponderii.
Rezultatele studiului sugerează faptul că sursa proteinelor incluse în dieta complementară a sugarului este la fel de importantă precum este cantitatea totală de proteine de peste zi, în reglarea creșterii și în controlul ponderal. Ghidurile europene actuale recomandă limitarea aportului de proteine la maximum 15% din totalul energetic în primul an de viață, procent în care s-a încadrat și aportul zilnic de proteine la sugarii incluși în analiză.
Studii suplimentare sunt necesare pentru a aprofunda această relație între aportul de nutrienți și creșterea la sugari, din punct de vedere calitativ și nu doar cantitativ.
Sursa: Science Daily
Rezultatele obținute ar putea sta la baza unor strategii revoluționare bazate pe dovezi pentru a asigura o creștere și dezvoltare optimă la sugari și pentru prevenția obezității infantile.
La studiu au participat 64 de sugari născuți la termen, diversificați, care au consumat pe lângă formula de lapte, fructe și legume sau cereale, surse de proteine provenite din produse pe bază de carne sau din lactate [în funcție de grupul în care au fost incluși].
Cercetătorii au observat astfel că sursele de proteine oferite sugarilor în cadrul alimentației complementare joacă un rol important în procesul de creștere și reglare ponderală.
Sugarii din grupul proteinelor din carne au consumat produse pe bază de carne tip piure disponibile în comerț, în timp ce grupul proteinelor din lactate a primit iaurt pentru sugari, brânză și un concentrat pudră de proteine din zer.
Între 5 și 12 luni sugarii au fost evaluați din punct de vedere antropometric [înălțime, greutate, circumferință craniană]. De asemenea, au fost colectate mostre de sânge la includerea în studiu, respectiv la final. Nu s-au raportat diferențe între cele grupuri în ceea ce privește consumul energetic, implicit aportul de proteine și grăsimi din dietă.
În urma interpretării datelor colectate, în grupul de sugari ce au primit proteine din produse pe bază de carne s-a observat un trend ascendent al înălțimii pentru vârstă, respectiv descendent la sugarii hrăniți cu surse de proteine lactate.
În același timp s-a observat o creștere a greutății raportată la înălțime în grupul sugarilor la care s-au inclus în alimentația complementară surse de proteine din lactate, comparativ cu proteinele din carne, ceea ce ar putea constitui un semnal de alarmă petnru instalarea supraponderii.
Rezultatele studiului sugerează faptul că sursa proteinelor incluse în dieta complementară a sugarului este la fel de importantă precum este cantitatea totală de proteine de peste zi, în reglarea creșterii și în controlul ponderal. Ghidurile europene actuale recomandă limitarea aportului de proteine la maximum 15% din totalul energetic în primul an de viață, procent în care s-a încadrat și aportul zilnic de proteine la sugarii incluși în analiză.
Studii suplimentare sunt necesare pentru a aprofunda această relație între aportul de nutrienți și creșterea la sugari, din punct de vedere calitativ și nu doar cantitativ.
Sursa: Science Daily
Bibliografie:
Infant growth patterns by type of protein consumed, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/05/180509105017.htmAlte articole:
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Alergia la arahide vindecată lent și sigur: 82% din preșcolari au dezvoltat toleranță susținută după 3 ani de imunoterapie orală cu doze mici
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Displaziile acromelice la copii: 5 variante genetice noi și caracteristici clinice distinctive
- Expunerea la natură poate susține sănătatea psihologică a copiilor defavorizați, arată o analiză a literaturii științifice
- Consimțământul minorilor și testarea pentru ITS/HIV la adolescenți: Importanța cunoștințelor legale
- Alimentația selectivă în autism modifică bacteriile intestinale și favorizează inflamația
Satisfăcut de serviciile pediatrului tău?
Recomandă un Medic
Secțiuni:
Articole recente:
- Praguri mai scăzute de transfuzie plachetară la nou-născuți reduc numărul de transfuzii fără a crește riscul de deces sau hemoragie majoră
- Febra la copii: când tratezi acasă și când mergi urgent la medic — ghid complet pentru părinți
- Fluid balansat sau ser fiziologic 0,9% — nicio diferență în șocul septic pediatric: studiu NEJM pe 9.041 de copii din 5 țări
- Scala PaPaS adaptată în spaniolă permite screeningul precoce al copiilor care necesită îngrijiri paliative — validare culturală în Argentina
- Soluția de rehidratare orală standard OMS poate fi mai sigură decât ReSoMal în malnutriția acută severă cu diaree și deshidratare — trial GASTROSAM
- Hipotermia la copiii din departamentul de urgențe — asociere semnificativă cu mortalitatea intraspitalicească
- Variabilitatea frecvenței cardiace la nou-născuți cu transpoziție de vase mari nu prezice dezvoltarea neurologică
- Tractul respirator la copiii cu transplant de celule stem: plămânii și nasul au microbiome distincte
- Testul de 3 minute pe treaptă prezice sănătatea cardiometabolică la copiii cu factori de risc
- Capacitatea funcțională la pacienții Fontan: forța musculară și compoziția corporală ca predictori extracardaci
Pediatri în:
- Alba Iulia
- Arad
- Austria
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buzau
- Campina
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Focsani
- Galati
- Iasi
- Onesti
- Oradea
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Slatina
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Timisoara
- Tulcea
- Vaslui
- Zalau
- [Toate localitățile...]
