Tălpeanu Claudia Mioara - Cabinet de psihologie

Tălpeanu Claudia Mioara - Cabinet de psihologie

Un dezastru inseamna o schimbare. Este o sansa deghizata, in straie prea largi
fără recomandări
8026 vizite
Trimite o solicitare de programare la cabinet
Locație: Constanta, jud Constanta, Str. Jiului nr. 3 [Arată în Google Maps]
Telefon: 0722376694
Program: Luni - Vineri: 7.00 - 20.00 Sambata: 7.00 - 16.00 Duminica: in functie de solicitari si disponibilitate

Logopedie – terapia limbajului

Inapoi Autor: Psihoterapeut Claudia Mioara Tălpeanu

Notice: Undefined variable: rowpag in /home/la-pediatru/public_html/cabinet-detaliu.php on line 141

[b]Terapia limbajului – interventia logopedica [/b]– este un serviciu terapeutic, proces complex, ce se concentreaza pe imbunatatirea si corectarea abilitatilor de a vorbi si a intelege comunicarea, limbajul, atat verbal cat si grafic. [b]Terapia limbajului[/b] se realizeaza intr-un mod distractiv si creativ, intr-o atmosfera relaxata si prietenoasa, pentru a ajuta copiii cu tulburari de vorbire, scris, citit, invatandu-i, fara ca ei sa resimta aceasta invatare ca pe un efort. [b]Interventia logopedica[/b] abordeaza problemele de natura psihologica, pedagogica, sociologica si medicala prin prisma prevenirii si corectarii tulburarilor de limbaj si comunicare. Presupune un proces complex ce implica atat munca in echipa (logoped – copil – parinte – cadru didactic) cat si suficient de multa rabdare ce se poate desfasura pe o perioada scurta sau mai indelungata de timp, perioada diferita de la copil la copil. [b]Durata procesului terapeutic se poate intinde de la cateva luni pana la 1 - 2 ani depinzand de mai multi factori:[/b] nivelul de colaborare al copilului, implicarea parintilor in continuarea exercitiilor acasa, varsta copilului, tipul sunetului afectat (unele sunete se corecteaza mai usor: P, B, M, fata de sunete precum C, G, R), nivelul dezvoltarii auzului fonematic, existenta deficientelor (deficienta mentala, deficient de auz, ..), diferite modificari sau malformatii ale aparatului fono-articulator sau respirator. [b]Sedintele logopedice contin de obicei:[/b] • Exercitii si jocuri de scurta durata, variate pentru corectarea pronuntiei; a ritmului si fluentei vorbirii, tulburarilor de voce, • Formarea structurilor perceptive motrice de orientare temporala, spatiala, forme, culori, marimi; • Dezvoltarea structurilor gramaticale; • Stimularea comunicarii expresive; • Corectarea scris-cititului; • Cresterea increderii in sine, reducerea agresivitatii si cresterea succesului scolar prin dezvoltarea capacitatii de comunicare. [b]Perioada recomandata pentru inceperea terapiei logopedice:[/b] • Incepand cu varsta de 2 ani si jumatate se recomanda interventii ce vizeaza stimularea dezvoltarii vorbirii copilului. Un limbaj slab dezvoltat sau dezvoltat cu intarziere poate avea o influenta nefasta asupra operatiilor gandirii (limbajul este strans legat de gandire) ; • La varsta de 3 – 4 ani sunetele folosite in limbaj nu sunt inca automatizate in pronuntie de aceea o emisiune defectoasa se poate corecta mai usor. In aceasta perioada se va incepe corectarea pronuntiei copilului. Este important insa sa luam in calcul faptul ca este o varsta destul de dificila in acest sens din punct de vedere al disponibilitatii copilului spre colaborare in acest sens. • Pornind de la 5 – 6 ani disponibilitatea copilului spre colaborare creste, copilul implicandu-se activ in propria corectare a pronuntiei. Corectarea sunetelor se va realiza intr-un ritm mai lent decat anterior Automatizarea tulburarilor de pronuntie apare o data cu cresterea in varsta a copilului. Fara interventie logopedica acestor tulburari li se vor asocia: stima de sine scazuta, insucces scolar, dificultati de relationare, agresivitate. [b]Durata terapiei logopedice[/b] Perioada de desfasurare a interventiilor logopedice este diferita de la copil la copil, de la individ la individ. Perioada terapiei poate varia de la cateva luni la 1 - 2 ani in functie de factori precum: • Gradul de colaborare al copilului • Abilitatile si profesionalismul terapeutului • Coeficientul de inteligenta al copilului; varsta copilului • Implicarea parintilor (apartinatorilor) in continuarea acasa a exercitiilor recomandate • Tipul de sunet afectat (sunete precum P - B - M se corecteaza mai usor fata de C - G - R) • Gradul de dezvoltare al auzului fonematic • Existent deficientelor precum : deficient de auz, deficient mentala, etc. • Malformatii sau diverse modificari ale aparatului fonoarticulator sau respirator. [b]Eficienta interventiei logopedice creste in raport cu urmatorii factori:[/b]
• Frecventa sedintelor de terapie (logopedie) – sunt recomandate minim 2 sedinte de logopedie pe saptamana de cate 45 minute fiecare;
• Colaborarea parintilor (apartinatorilor) cu terapeutul pe parcursul procesului de corectare, fixare si mentinere a noilor achizitii, deprinderi
• Realizarea temelor date de catre terapeut dupa fiecare sedinta de catre copil si parinte (apartinator) .

Recomandă
Recomandă acest cabinet

Dați o notă și scrieți câteva cuvinte despre experiența dvs pozitivă legată de acest cabinet.

Toate campurile sunt obligatorii.
Penalizăm cabinetele cu autorecomandări!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp